söndag 21 juni 2009

Glad midsommar

Så var midsommarhelgen över och nu blir kvällarna alltså bara mörkare... om man är negativt lagd. Vilket jag nog inte är, så nu har vi bästa delen av sommaren framför oss! ;)

Hade en skön helg på en barndomskompis sommarstuga med några av de närmaste tjejerna + några avecs, grillade en massa mat, badade bastu (och imponerade med min stora mage – "Wow, såndärna har jag bara sett på bild förr" sa en av brudarna :D ) och ja, så sov jag faktiskt en hel massa. Första kvällen orkade jag sjunga snapsvisor och skratta och ha roligt nästan som förr men nästa dag var jag ganska zombie och sov både dagssömn och kvällssömn. Jag är bara så totalt utmattad hela tiden, varje lilla rörelse känns som en ansträngning på typ elitidrottsnivå. Men alla var snälla och passade upp och hämtade filtar och mat och allt jag behövde.

Nu är vi hemma igen och det känns för varmt för att ha kläder på sig alls, så jag har underbyxor och ett linne och känner mig ännu större på det sättet, störst i världen faktiskt, och jag bara flåsar varje gång jag behöver röra på mig och pulsen stiger till något som känns som hundra. Hoppas det inte blir varmare än så här under veckan, de har lovat varmt. Kanske jag får tillbringa veckan i simstadions bassänger. Där och på Kvinnis då, ska dit halv åtta i morgon på CTG igen, och på torsdag ska jag dit på läkarbesök. Var alltså där förra torsdagen också, på blodprov, ultra och CTG och allt såg bra ut, men de vill följa upp oss två gånger i veckan nu. Men vi behöver inte gå till rådgivningen längre utan de sköter allt på Kvinnis, så har vi inte fler ställen att springa till åtminstone.

A gick till butiken med väldigt diffusa order: jag är hungrig men det enda jag kom på att jag vill ha är vattenmelon. Han sa att det nog kanske inte finns. Då sa jag att jag vill ha vad som helst för melon men att makaroner också går bra. Så det blir väl makaronilåda och förhoppningsvis någon form av melon då.

1 kommentarer:

Unknown sa...

vahhh jag publicerade just en lång kommentar här men den har försvunnit :(