tisdag 30 juni 2009

Ajjoo, lägesuppdatering

Var ju till Kvinnis i går och både blodprovet och hjärtkurvan var bara bra, så. Lägger upp en bild på magen i vecka 38 + 4, den har alltså sjunkit eftersom huvudet fixerats så ser inte lika stor ut som för ett par veckor sedan tycker jag!

För övrigt har jag ont i ryggen i dag precis som jag hade förra veckan när jag sedan fick sammandragningar på natten, så... hmm hmm. Har googlat förlossningssymtom som en tok, nog är det ju alltså underligt att födseln är ett så stort mysterium än i dag! Det att jag varken har livmodertapp eller slempropp kvar (jepp, det sista av den kom under veckoslutet, nu vet ni det! ;D ) betyder alltså i princip ingenting, det kan ändå handla om allt från dagar till veckor. Men önsketänkandet här är nog helt klart att det skulle hända I DAG och inte nästa vecka... eller veckan efter det, eller veckan efter det.

Nå, nu ska jag sticka ut och träffa vänner och inte bara stirra på förlossningsstatistik och dataskärmen. Efter klockan två borde det ju, kanske, vara lite svalare än klockan tolv? Eller är det som värst nu? Pust, flås, stånk och alla andra gubbljud.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ååå vad fin mage! :) Men jag vill hinna se dig ännu utan bejbis utanför magen så du måste hålla inne med henne/honom lite till ;D

ps! helt hejdlösa beskrivningar här i ett tidigare inlägg, jag skrattade så jag dog. Nästan då eftersom jag bevisligen ännu lever i högsta grad.

Det knakar i magen sa...

Nej ids inte dö! ;D Och nog hinner vi ses, som sagt är det önsketänkande, vågar inte tro på att det skulle hända något på länge utan är säkert bäst att fortsätta ställa in sig på att gå över tiden... pust.

Anonym sa...

10.7, 10.7, 10.7 10.7!!! Kämpa kämpä! kämpa! :-)

Anna sa...

Din mage är ljuvligt fin!!