fredag 12 juni 2009

2,7 kilo

Jag glömde ju berätta i går, Kvinnisläkaren mätte huvud och lårben osv på vår baby och uppskattade vikten till 2,7 kilo just nu! Så rätt normalt, lite under kurvan men inte onormalt liten. Ingen sumobaby alltså, ganska skönt. ;)

Så är jag nog imponerad med hur proffsiga de är på Kvinnis, jag ringde dem just för hade missat ett samtal när jag sov (de skulle bekräfta tiden för ultrat på måndag) och jag behövde bara säga mitt namn så visste de genast vad det var fråga om. Samma sak i går, precis varenda sköterska i korridoren visste vem jag var och varför jag var där, jag behövde inte förklara något åt någon alls.

Har för övrigt sovit som en stock tack vare den där Ataraxmedicinen, den är en kombination av antihistamin och lugnande, försedd med triangel, så inte konstigt att man sover. Kliade knappt alls när jag vaknade för mitt nattliga kissande, så funkar ju då! Men tror ändå jag ska försöka klara mig utan den dagtid, inte kan det ju vara bara bra för barnet att jag proppar mig full med antihistamin och lugnande medel?

Nu ska jag åka till skärgården med mor och moster, det blir skönt. Känns som jag verkligen behöver ett veckoslut att bara slappna av och göra ingenting, tycker jag har sprungit runt på tok för mycket hela graviditeten egentligen. Inget fel med det, jag tycker ju om att träffa folk och gå på fest och fixa och greja men säkert bra att varva ner lite nu, och samla krafter för slutspurten. De säger ju att förlossningen kan jämföras med ett maratonlopp där du ännu ska hoppa stavhopp på mållinjen. Så bäst att vila före. Och tanka kolhydrater? Eller glass. ;D

0 kommentarer: