måndag 1 juni 2009

Äh

Inte kan man ju sova länge när man är stressad att det ska klampa in remppagubbar när som helst. Och det gjorde de, så tur att jag steg upp (de ringde på ca fem minuter senare).

Dessutom är mina fingrar svullna i dag igen! Gjorde ont att böja dem när jag vaknade. Nu har jag idkat handgymnastik dvs försökt få blodcirkulationen igång i dem och det känns bättre, men tror jag ska ha saltfri diet i dag och se om det hjälper. Märkte att jag glömt äta mina gravidmultitabs i några dagar, månne det kan ha nåt med saken att göra? Knappast? Kanske det bara är värmen. Tänker jag ha svullna fingrar bara för att det är över 20 grader så vill jag ha en regnig och kall sommar, tack.

Men nåjo, så är klockan nio och man har en hel ledig dag framför sig... vad ska man riktigt hitta på? Hade ju tänkt läsa böcker i en park men borde kanske undvika solen och värmen och se om svullnaden lättar. Skulle tvätta kläder och ordnade redan upp tvätten i färghögar men tvättmedlet är slut. Där tog min tvättiver slut, orkar inte gå 100 meter till butiken, muahahaha. Inte kan jag sy babytäcke heller för sytråden är slut! Oj oj detta hårda liv. ;D Tror det blir frukost och kaffe och sen ser vi. Ingen stress.

3 kommentarer:

Hups sa...

Har haft precis samma problem på sistone men på rådgivningen sa de att det inte är så mycket man kan göra, man ska bara komma ihåg att dricka tillräckligt. Rekommenderar ändå jordgubbar, ananas & grönt te, tycker själv att de hjälper ens lite!

Anonym sa...

Är också svullen, speciellt nu efter en varm helg och mycket salt mat, smörgåstårta osv. Blä. Fotsulorna är konvexa. Man ska tydligen dricka massvis med vatten för att få ut vattnet som fastnar i kroppen. Mommostru... ursäkta, stödstrumpor är också bra, det måste jag ha på jobbet för att kunna sitta så mycket som jag gör. Hejdå sandalerna... Vi ses nästa sommar. :(

I själva verket sku jag gärna byta med dej - så om du verkligen vill jobba så varsågod, här finns ett :)

-puva

Det knakar i magen sa...

Aj jordgubbar är också vätskedrivande? Det låter ju inte helt fel... :D Dricker ananasjuice nu, och har druckit hur mycket vatten som helst, fingrarna är lite smidigare redan.

Och nej tack puva, jag vill nog inte jobba. ;D Sov just i nästan tre timmar, haha!