söndag 17 januari 2010

Ensam hemma!

Här ligger jag och pöser, helt ensam hemma med all plats i världen på soffan! Bebisen med pappa åkte och hälsade på farföräldrarna och det enda ljudet jag hör är Gordon Ramsays kockande (tyvärr bara på tv).

Tre konstateranden i dag:

1) hemmahårfärg räcker bättre när man har tappat hälften av sitt hår (haha, jag visste väl att det fanns något positivt!)

2) statistiken är emot mig och jag ska sluta leka tuff. Jag har, åt flera vänner, påstått att väldigt få får några biverkningar av svinvaccinet och att bebisar sällan eller nästan aldrig bajsar i bassängen på babysim. Tji fick jag, feber på fredag natt och bajs i bassängen på lördag! Dock inte av vår bebis, och som tur bara fem minuter före vi annars skulle ha slutat så ingen fara. Roligt var det ändå! Plaskandet alltså, inte bajset.

3) det är inte bara en gång utan många som jag vaknar ur min datormedvetslöshet av att dottern vaknar ur sin dagssömn. Det vill säga jag hör henne skrika, stånka eller jollra (beroende på humör) och märker att jag sitter framför skärmen med stirrig blick och stel, krokig rygg och troligen har suttit så hela hennes dagssömn. Det finns väl bättre sätt att tillbringa ledig tid än att jobba fram en zombiehållning och fyrkantiga ögon. Som till dricka en stor kopp te och läsa damtidningar. Så hejdå.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Får man önska inlägg här i din fina blogg? :D I så fall skulle jag vilja beställa ett inlägg om babysim! Alltså vad gör man och hur funkar det? Nyfiken :)