onsdag 27 januari 2010

Dumma tand

Lägesrapport: Det är en till tand på väg och det medför en hel del bekymmer – i går ville tösen varken äta eller sova under dagen utan tog en tupplur först klockan tre på eftermiddagen så vi hade en ganska jobbig dag. Sen gick kvällen bra medan natten var en enda cirkus som lugnade sig först när jag gav henne en panadol, då sov hon från cirka halv sex till tio på morgonen. I dag har hon varit nöjd, ätit okej, sovit när jag gick ute med vagnen med henne, så allt skulle vara bra om det bara var tjugo grader varmt och inte tjugo grader kallt, och om jag lärde mig gå på vagnpromenad i sömnen, eeehehehe.

Samtidigt känns det helt idiotiskt att klaga för dottern har varit världens sötaste under sina vakna stunder i dag, jätteglad och härlig. Men det är väl därför jag orkat.

Hoppas, hoppas, hoppas att det här bara är tillfälligt och alltså beror på tänderna – och att det inte är så här med varje tand hon får, men det lär väl nog ska gå bättre sen...??? Så påstod min mamma iaf och jag väljer att tro på henne för jag orkar inget annat. Pust.

2 kommentarer:

Michaela sa...

Hej!

Har gått igenom lite gamla inlägg och tror mig nu känna igen er... Nu är det ju så att ni går på onsdagar på babycafe på tavastvägen? Annars är det nån som lever ett väldigt liknande liv som ni :)

Hups sa...

Huhuu, var e du?