onsdag 20 maj 2009

Zzzzzzz...

Var på gravidyoga i dag (det är så skönt, om jag sagt det ren så säger jag det igen: det borde alla gravida gå på!) och vi slutar alltid med en 20 minuters avslappningsövning. Jag somnade, som vanligt. Hann bara höra "Lägg er i en bekväm ställning, ta ett djupt andetag, lyssna på hur luften strömmar in... Nåja, vi ses nästa vecka då, tack för i dag!"

Så tydligen somnade jag på en nanosekund och sen försvann 20 minuter så där bara. ;D

Det som jag undrar nu är om jag alls är bra på att slappna av? Eller om jag bara är lugn (eller dötrött?) för det mesta och därför inte behöver slappna av och tömma huvudet? Hur beter jag mig i så fall då när jag vill slappna av i en stressituation, kommer jag att klara det? För jag tror ju inte jag somnar under förlossningssmärtorna. Hmm. Kanske jag skulle be någon stressa mig tokig så jag kan öva avslappning sen, ha!

0 kommentarer: