fredag 15 maj 2009

Ledig dag

I går var jag riktigt ynklig, hade så ont i hela bäckenet och var så trött efter tio dagar på jobb. Så jag avbokade till och med teatern med kompisarna, sånt brukar jag aldrig bli borta från, tjejerna är ju viktiga! Men kom hem och bara slocknade på soffan och sov så gott som hela kvällen och hela natten också, så det behövdes tydligen. Nu mår jag bättre!

Trevligt i dag:

1) Ska till Helsinki day spa på ansiktsbehandling, fick presentkort av A i julklapp och har inte använt ännu så nu ska jag bli vacker! (Tänk om de kunde trolla bort alla graviditetsfinnar, oh glory day!)

2) Fick två par tygblöjor på posten, av modell Bumgenius, beställda från Vaippatalo i Borgå. Är inte helt säker på att vi orkar med tygblöjor, A är inte särskilt övertygad ännu, men prova ska vi ju! Kanske inte de allra första veckorna när allt annat är så nytt men sen så småningom. Just nu kan jag inte säga annat än att blöjorna är söta (ena är gul, andra blå/turkos) och verkar mjuka och behagliga, eller så behagligt det nu kan vara att ha blöjor på sig? Själv kan jag inte ens tåla bindor så skönast är det väl att ha rumpan bar bara, som bebisarna i Kina, men det kan ju bli lite opraktiskt...

3) Var på rådgivning just, alla värden var finfina, blodtrycket lägre än vanligt (säkert när jag sovit så gott), kilona exakt 80,0, SF-måttet 30, varken protein eller glukos i urinet, och lite väl högt hemoglobin, 147, men jag har alltid varit full med järn och det är ingen fara med det tydligen. Så fick vi boka in nya tider ända till efter midsommar, fram till vecka 39 alltså! Hjälp vad tiden går, snart har vi vår Bebis i famnen! Hon/han var för övrigt så vild under rådgivningen att det blev svårt att lyssna på hjärtljuden, mikrofonen (eller vad den nu ska kallas) fick en hel del sparkar och stötar. :D

0 kommentarer: