söndag 24 maj 2009

Idiotiska kommentarer del 2

Var på bröllop i går, det var fantastiskt roligt! Världens sötaste brudpar, massa goda vänner och bra musik och dans till två på natten - en riktigt lyckad kväll.

Men så fick jag förstås stå ut med en del idiotkommentarer igen, som vanligt när man är på nån stor tillställning med en massa halvbekanta och helt obekanta som inte hittar på något annat att tala om med mig än min mage. Förstår ju att det svårt att inte tala om den när den är där framför näsan på oss men tycker ändå folk kunde försöka komma ihåg att gravida kvinnor faktiskt är mycket mer än bara gravida...

Nå, måste bara dela med mig det bästa exemplet på total idioti hittills, levererades av ett berusat medelålders par som jag aldrig träffat i mitt liv. De kom bara helt oprovocerat fram till mig på dansgolvet:

Hon: När har du riktigt beräknat, i morgon eller? Hahaha.
Jag: Nej, i juli, har faktiskt sju veckor kvar ännu.
Hon: Jaha, oj då.

*tystnad*

Hon: Men då har du säkert två där inne, hahaha.
Jag: Nej.
Han: Nä hon har nog tre där!! HÖHÖHÖHÖHÖ!
Jag (tyst): DÖ, DÖ, DÖÖÖÖÖ.

Fatta att dessa människor dessutom tycker de är ROLIGA! Galet. Från och med nu tänker jag sluta le artigt när folk kommer med sånahär grodor. Istället tänker jag informera dem om att dylika kommentarer och prutthurtiga skämt troligen är det sista de allra flesta gravida vill höra.

Dessutom är jag inte alls så stor. När jag speglar mig tycker jag bara jag har en fin mage. Men när man känner sig så stånkig och klumpig vill man ju inte höra att man dessutom ser ut som en luftballong.

En annan grej: GUD vad jag är trött på mina gravidfinnar. Såg en bild på mig från november där mina kinder var lena som sammet! Nu är de prickiga som salami. Blä.

Men vet ni vad en för mig helt obekant tjej på bröllopet i går sa? "You look bloody gorgeous, so pregnant and proud and beautiful." HA! Ska tänka på det i stället.

0 kommentarer: