torsdag 28 maj 2009

GRRRR, FPA

Dumma FPA yrar med mig och tror att jag ska studera våren 2010 och bara ha minimibeloppet i föräldrapenning. Trots att jag annulerat mitt studiestöd. Trodde jag ju. Suck. Nå, fyllde i blanketter på nätet på nytt så hoppas det löser sig – de har ju tid på sig iaf, för allt var rätt för de första månaderna så jag klarar mig.

Annat negativt i dag:
1) Min frissa var tvungen att avboka vår tid, jag som skulle vara så snygg sista dagen på jobb och under veckoslutets partyn. Äsch.
2) Remppagubbar. Elementen i hela huset ska bytas och det tar tydligen evigheter, våra golv har varit intäckta i papp i tre veckor fast de varit här typ tre dagar totalt. Grrrr. En gång klampade de dessutom in medan jag var i duschen. Håhhå.
3) Mina fötter orkar ingenting. De är röda och vill bara vara på bordet, inte användas alls alltså.

Men så till det positiva: trots FPA-yrseln så är det ju roligt att eftersom beslutet nu kom (en hel månad efter att de fått min ansökan!) så kommer babylådan också snart, tjohoo! :D

Annat positivt i dag:
1) Rådgivningen, allt okej.
2) Jeanstights!! Världens bästa uppfinning! Från Gina Tricot (tack Johanna för tipset).
3) Bäryoghurt. Nom. Kan äta hur mycket yoghurt som helst för tillfället.

Så egentligen är allt ganska bra.

0 kommentarer: