torsdag 28 maj 2009

Vilka är ni som läser?

Blev så glad när jag läste Saijas kommentar här på bloggen, känns ju jätteroligt att mina yra funderingar faktiskt ger någon något!

Har lite undrat vilka ni är som läser allt det här? Via Statcounter ser jag ju att ni är cirka 100 i veckan, de flesta från Finland, några från Sverige, en ivrig läsare i Budapest (and I know who you are! ;) ) och ibland hittar någon in från Tyskland, England och nu senast Korea (den var nog bara en robot tror jag).

Så vet jag tack vare kommentarer IRL så att säga att en del kompisar samt min mamma läser flitigt och att andra hittar in hit från Blogilista eller genom att googla Mamalicious eller Gesslein eller till exempel någon gravidkrämpa jag skrivit om. Och jag vet att en del ip-adresser kollar bloggen varje dag, andra en gång i veckan och en del bara tittat in en gång och sedan aldrig mer.

Men, jag undrar om ni kanske kunde lämna en liten anonym kommentar om vilka ni är (dvs känner mig eller inte?) och varför och hur ofta ni läser? Ni behöver inte skriva några romaner alltså, men tycker det skulle vara roligt med något litet livstecken från er. Det går bra att skriva på finska också ju. :) Tack tack! :D

11 kommentarer:

Hups sa...

Hej på dej! Jag hittade ju din blogg nästan helt i början och har läst den sedan dess. Det har varit jättekiva att märka att man inte e ensam med sina funderingar om det hela!

Känner dig inte irl, men några veckor sen kom det fram att en av mina näraste vänner jobbar på samma ställe som du. Det är en liten värld (eller ankdamm). :)

Mamma sa...

Hejsan,
Jag känner dig halft, via en av mina kopisar som du gått i skola med. Själv är jag gravid och hon berättade om din blog. Genast när jag startade min egen blog så sökte jag upp din.
Min blog är mamma-odotus.blogspot.com

-S-

Unknown sa...

Jag undrar om uppropet gäller oxå mig ;D hej jag är Johanna, jag känner dig mycket bra (tror jag, haha), jag är inte gravid (ännu på åtminstone fem år, tror jag), men läser allting med intresse-typ några gånger i veckan loggar jag in :) PUSSPUSS HEJ!

Det knakar i magen sa...

Vad roligt med svar! Mera mera! :)

Mirakel sa...

Hejhopp, jag läser allt med stort intresse :) (och återkommer säkert till ditt bloggarkiv den dag små fötters tramp blir aktuellt för mig själv ;) )

Anonym sa...

Jag läser din blogg flitigt, kollar flera gånger i veckan :D Mig känner du mycket bra så jag är såklart intresserad av att veta allt om graviditeten och vad du funderar över! Lika intresserad som du är att hjälpa mig med planeringen för maj 2010 :D

Anonym sa...

Hej, vad kul att du kan se att jag läser, för det gör jag, självklart och ofta. Kul att kunna följa med så mycket denna väg också...

Kram från Budapest ;)

Anna sa...

Hej! Jag läser så ofta jag kan, minst en gång per dag :) Är himla lat när det gäller att kommentera, fy på mig, men jag brukar kommentera i andra forum istället! Jag älskar att läsa din blogg! Pusskram!

Anna sa...

PS. Jag känner dig också mycket bra :D

Anonym sa...

Jag tittar in här några ggr i veckan och nickar och ler när jag läser, eftersom allt är så bekant för mej också :) Men eftersom du är en prima skribent och redan uttrycker saken så bra, hittar jag sällan något ytterligare att säga i min ofta avtrubbade gravidhjärna. Kan ju tillägga att jag varit på födelsedagskalas hos dej redan innan vi började skolan ;) och så har vi också annat gemensamt, bl.a. yrkesval.

-puva

Anonym sa...

Hej!
Tittar in så ofta jag kommer ihåg. Det är roligt att läsa om dina funderingar, kommer själv ca 6 veckor "efter" i min graviditet. Har ofta märkt att jag upplever samma saker (men lite senare). Ha d bra!