lördag 28 februari 2009

Sockerfylla

När man ätit många godsaker (tårta, kaka, kex, choklad, maräng, fruktsallad – och så sköljde jag ner allt med saft för så gör man på kalas) blir det vild fest i magen. Det är inte bara mamma som har sockerfylla, utan även Bebis är hög och härjar som bara den. Hmm. Skickligt av mig.

Eller så är det bara det att jag ätit så mycket att byxorna spänner och då känns rörelserna bättre.

Hur som helst, note to self: det räcker nog med två bitar kaka, egentligen (och nej, ni behöver inte veta hur många det blev).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har utvecklat sockerberoende. Jag som kämpat i många år för att bli av med det. Nu äter jag lösgodis flera gånger i veckan. Kommer att utveckla graviditetsdiabetes. Kommer att föda en 6-kilos bebis. Kommer att gå upp 35kg. Kommer att explodera.

-pu

Det knakar i magen sa...

Oj oj! ;D Men lite godis får man ju nog äta utan att behöva föda en sumobrottare sen? Jag är ganska chockad för har inte alls varit sockersugen tidigare utan är mer för chips och annat fett&salt. Men nu slinker nog godiset ner, har en särskilt svag punkt för sånt som är söttsurt och fullproppat med e-koder. Misstänker jag sku kunna käka några kilo av mina favoritringar från Filmtowns lösviktsgodis... ajjoo och GLASS, hjälp vad gott, namnamnam!

Anonym sa...

jo, åch, sötsurt! och alla blåa och lila karkkin smakar bäst! mest E = bäst :D

äsch... orka gå till butiken mera i dag ;)

int blir det en sumobrottare tror jag.. läste bara just en nyhet om att graviditetsdiabetes blir allt vanligare eftersom kvinnor är tjockare än förut, typ, och för att vi äter annorlunda än förut. mer snabba kolhydrater etc. så det skulle gälla att hålla blodsockernivån, alltså också insulinutsöndringen, på en jämn nivå så att inte det skulle bli så många toppar. nånstans stod det att gravida borde äta som diabetiker.

och diabetiker måste ju ibland balansera upp blodsockret med blåa sötsura lösgodismängder, right? ;)

-pu