måndag 2 februari 2009

Allt stinker

Usch. Har blivit så luktkänslig senaste tiden! Och skulle man ens då känna de goda dofterna bättre, men nej, det är de lukter som jag inte annars heller tycker om som sticker extra mycket i näsan. Plus att en del dofter jag normalt inte skulle bry mig om, eller till och med skulle njuta av, tycks ha förvandlats till riktiga monsterstinkbomber.
Några exempel från i dag: de varma smörgåsarna som var så goda i går fick mig att stänga kylskåpsdörren fort i morse. Disktrasan i köket luktar surt på flera meters håll. Avgaserna på spårvagnshållplatsen får mig att stundvis vilja sluta andas. Laxsoppan i lunchkaféet var säkert smaskens men luktade för mig så illa att jag inte ens kunde överväga den. Och kompisarna i föreläsningssalen luktar alla svett, tobak, kaffe eller illa på något annat vis trots att de inte gjorde det tidigare - och det är knappast så sannolikt att de alla plötsligt slutat bry sig om personlig hygien...
Detta dessutom trots att min näsa är rätt så täppt hela tiden! Kliar och känns torr. Lösningen är då kanske något dundernässpray som både löser upp skräpet och återfuktar den stackars näsan, och täcker in alla lukter utom de goda? Tips, anyone? ;D

1 kommentarer:

Anonym sa...

Man far kopa pa apoteket bade saltlosning for nasan som loser ur skrapet, och nasolja gjord pa olivolja eller nat annat (linolja far val inte gravida anvanda?) som fuktar. De vet sakert battre pa apoteket!