onsdag 4 mars 2009

Sexy mama

Skulle bara inte orka. Det är så jobbigt, så svettigt, så angstigt och stressigt och kräver både tid, inspiration och framför allt då ett självförtroende som dödar.

Bh-rundan alltså. Aldrig något jag ser fram emot. Men snart kan jag inte skjuta upp den längre. Har i några veckor redan bara gått med mina älskade American Apparel trikå-bh:ar för de är så sköna och klämmer ingenstans. Problem nummer 1 är ju då att de inte går ihop med tunnare blusar eller t-tröjor eftersom mina bröstvårtor nu för tiden beter sig som något ur värsta horny teenage slut-rullen (whoa, de orden borde ge många googlehits på den här bloggen?). Vid minsta lilla beröring eller svala vindpust skjuter de envist ut som de dödligaste missilerna. Ni minns Austin Powers fembots?


Problem nummer 2 är att jag snart behöver något som stöder lite mera än trikå. Och problem nummer 3: ett enkelt lager trikå skyddar knappast heller så bra mot läckage. Och det har redan nu börjat komma Mystisk Klibbig Smörja ur brösten. Ja särskilt mystiskt var det ju inte sen när jag tog reda på vad det var, bara råmjölk ju. (Vill ni inte läsa om kroppssmörjor så påminner jag er om att det här är en graviditetsblogg och ni läser den högst frivilligt! Och ni som gärna läser mera om bröstens utveckling, kolla här, med bild och allt, uuuh.)

Men men... till dilemmat nu. Skulle ju säkert vara vettigast att köpa amnings-bh nu direkt så de är i längre användning sedan. Men VARFÖR, varför varför varför, måste de alla se ut som något Julie Andrews säkert hade på sig under nunnedräkten i Sound of music, va?? Finns det inga hotta mammaunderkläder? Jag tycker inte jag ska behöva se ut som en elefant i kloster bara för att jag är gravid och ska amma.

Lyssnar för övrigt på Beatles Abbey Road för tillfället. Dels är det musiklektion för Bebis, dels är det tryggt för mig att höra en låt där orden "I want you so bad" kombineras med "She's so heavy, she's so heavy heavy heavy".

Fast det var knappast gravidheavy John och Paul menade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske inte vet att det finns bröstinlääg som skyddar mot läckage. Hushållspapper av mjukare sort passar också bra och blir billigare, så länge läckaget är litet:)

Det knakar i magen sa...

Nja, jag tänkte på det men tror inlägg skulle synas ännu bättre än bröstvårtorna genom en tunn trikå-bh. ;D Och undrar om de ens sku hållas på plats i den? Har alltså inte testat, har inte problem med läckage ännu utan det kommer bara någon droppe per dag (oj oj, den här informationen var säkert olidligt spännande ;) ). Och sen när det börjar läcka på allvar tror jag det får bli tvättbara tyginlägg, ska väl funka lika bra?