fredag 27 mars 2009

Pregnancybrain

Har sökt mitt nässpray i flera dagar. Tittat bakom soffan och under sängen, lyft på dynor, svängt på gardiner, ingenstans var det. Så i går köpte jag ett nytt. Och i dag hittade jag det gamla. I städskåpet. Precis där hör det ju hemma, med strykjärn och dammsugspåsar...!?

Yr har jag väl alltid varit, men tycker nog jag yrat mer än normalt den senaste tiden. Glömmer saker (och gömmer dem, tydligen), tappar ord mitt i meningar, stiger upp för att göra något bara för att i nästa sekund inte ha en aning om vad det var osv. Pregnancy brain kallar amerikanerna det (mera här och här). Handlar väl mest om att man har för mycket att tänka på, tror jag.

Men i kväll behöver jag bara komma ihåg att gå på restaurang och ha roligt! Ska fira att jag äntligen har sista dagen studieledigt över, på måndag börjar jag jobba igen. Och det innebär faktiskt mindre att tänka på än studier – eller åtminstone får jag koncentrera mig på en sak per dag på jobbet. Skönt.

0 kommentarer: