måndag 12 april 2010

PS om russinen

Skämt åsido, jag är ju nog lite orolig för hur min kropp ska se ut när det är slut på amningen? Börjar jag gå upp i vikt, eller ner (har hört om sådana fall också) och kommer jag alls att ha några bröst kvar?

Ser hur som helst fram emot att slänga bort mina sunkiga amningstoppar och bh:ar. Om jag inte nämnt det tidigare: av alla baby- och mammasaker jag köpt har 2-packen med amningstoppar från H&M helt klart varit den bästa investeringen, om man jämför pris och användningstimmar alltså. Har använt dem så gott som dagligen från slutskedet av graviditeten, har varit perfekta att ha under andra kläder så man inte behöver amma med magen bar. Praktiska och bekväma är de också, och de kostade max 19 euro! Det blir ungefär trehundra dagar, eller 6 cent per dag, haha! Inte undra på att de är missfärgade och har tappat elasticiteten nu.

Nästa vecka ska jag köpa något riktigt läckert i underklädsväg, som belöning för både brösten och mig själv som ammat så duktigt!

0 kommentarer: